ФОРМА ЗВОРОТНЬОГО ЗВ'ЯЗКУ
Передзвонити?
Ми зателефонуємо Вам найближчим часом!
Content Oriented Web
Make great presentations, longreads, and landing pages, as well as photo stories, blogs, lookbooks, and all other kinds of content oriented projects.
від 13 квітня 2022
м. Львів

Alterra Group: робота девелопера в умовах воєнних дій

До широкомасштабних воєнних дій в Україні компанія Alterra Group вела будівництво трьох складських проєктів: двох у Київській області й одного у Львові. Щодо складів у столичному регіоні, то нині вони призупинені. А от динаміка будівництва проєкту у Львові вже майже довоєнна. Як змінились робочі процеси, як працюють об'єкти компанії, з якими проблемами зіткнувся девелопер розповіли Вікторія Ковальчук, CEO, та Геннадій Гриненко, керівник відділу концептології в Alterra Group.


Уже понад місяць в Україні тривають широкомасштабні воєнні дії. Що за цей період змінилося в роботі компанії? Як Ви реформатували робочі процеси/функції?

Вікторія Ковальчук: Основним фокусом для нас була і є безпека та збереження команди. В перші дні війни більша частина «альтерівців» переїхала до Львова, частина залишилась у Києві, інші роз'їхались по Україні. Завдяки тому, що в нас ведеться активне будівництво комплексу PORT, тут є наш офіс, в якому нині працює більшість працівників. Ми також допомагали співробітникам із пошуком житла.

Не в усіх була можливість працювати перші тижні війни, є колеги, які вступили до лав ЗСУ, багато хто займається волонтерством, тому ми розподілили функціонал, щоб підстрахувати колег і рухатись далі.


Автор:
Фото:
Commercial Property
Alterra Group
Чи відчули відтік кадрів? Якщо так, на скільки % скоротився штат компанії?

Вікторія Ковальчук: Для нас критично важливим було не скорочувати штат. Тільки невелика частина команди виїхала за межі України, до 10% максимум. Ми з ними на зв'язку, вони хочуть повернутись, щойно ситуація стабілізується.


Як нині працюють Ваші об'єкти? Чи вони тимчасово зачинені?

Геннадій Гриненко: Все дуже залежить від регіону.

Наш логістичний центр PORT у Львові повністю відновив роботу, в готові приміщення скоро заїдуть їхні власники й орендарі, а інші черги ми продовжуємо будувати.

Більшість складських приміщень, якими ми управляємо по всій Україні, відчинені та доступні для орендарів. Після того як в перші тижні більшість бізнесів «завмерли», зараз ми бачимо поступове зростання бізнес-активності, зокрема й у роботі зі складами.

А от наш БЦ Palo Alto в Києві зазнав пошкоджень від вибухів, але головне, що ніхто з людей не постраждав. Офіс ми відбудуємо, та зараз він тимчасово зачинений.

Торгові центри в Дніпрі, якими ми управляємо, в березні не працювали й тільки зараз частково розпочинають роботу.


Як вирішено питання оплати оренди з орендарями на період воєнних дій?

Геннадій Гриненко: Ми ведемо комунікацію з власниками й орендарями, намагаємось знайти компроміс. Всім орендарям були надані знижки.

Чи були випадки розірвання договорів оренди за цей період?

Геннадій Гриненко: Тільки в одному з об'єктів у Київській області було розірвання договору.




Зважаючи на те, що чимало бізнесів уже перенесли свої потужності до західних областей України, чи відчули Ви попит на складські й офісні площі у Львові? За Вашими оцінками, наскільки зріс попит на офіси та склади та як це впливає на орендні ставки?

Геннадій Гриненко: Останні три тижні наші телефони не замовкали, було багато запитів на оренду складів і виробничих приміщень. Частина цих запитів пов'язана з розміщенням гуманітарної допомоги, але більшість все ж про переїзд з інших регіонів України. З офісами такої активності не було. Що стосується орендних ставок, то ми в комплексі PORT залишили ставки, які були до війни. І поки не плануємо їх змінювати.

Що відбувається на Ваших будмайданчиках? Чи ведуться будівельні роботи? Якщо так, як змінилася динаміка будівництва, з якими проблемами стикаєтесь?

Геннадій Гриненко: У львівському логістичному центрі PORT нині ведеться будівництво 6-ї, 7-ї та 8-ї черг складів і торгових приміщень та завершується благоустрій 1-ї, 2-ї, 3-ї та 4-ї черг.

Будівельні роботи по проєкту складу JAM ми плануємо завершити, щойно буде можливо заїхати в Гостомель.

Будівництво складського комплексу JOULe ми поки, на жаль, призупинили.

У перші тижні війни на будівельному майданчику у Львові роботи не велись. Проте вже зараз динаміка майже довоєнна. Нині ще маємо деякі питання з постачанням будівельних матеріалів.

Які можуть бути перешкоди для відновлення будівництва (перервані ланцюги постачання, брак будівельних матеріалів тощо)?

Геннадій Гриненко: Проблема, з якою вже зіштовхнулися девелопери, – це нестача будівельних матеріалів і високе завантаження заводів-виробників. Нині імпортні будівельні матеріали не їдуть до України, а складські залишки вибираються дуже швидко. Є потенційна загроза в тому, що заводи-виробники не зможуть відвантажувати необхідну кількість продукції і процес виходу на довоєнні обсяги може затягнутись через брак сировини та відновлення її постачання.




Дайте прогнози, що загалом відбуватиметься на ринку нерухомості. Чи всі компанії зможуть відновити роботу?

Вікторія Ковальчук: Нині ми переживаємо чергову кризу. Відповідно, щоб вижити, компанії необхідно еволюціонувати. Найбільшою потребою для девелоперів буде фінансування. Зараз створюється багато ініціатив і проєктів по відновленню житла, особливо для тих українців, житло яких знищено.

Чимало девелоперів всіляко допомагають територіальній обороні, армії, людям з гарячих точок. Розкажіть, яку підтримку надає Ваша компанія.

Вікторія Ковальчук: Як ми зазначали вище, наша компанія та співробітники активно займаються волонтерською та гуманітарною діяльністю, але ми не публікуємо про це. Бо благодійність і допомога – то не про піар і славу, ми робимо це, бо ми – українці.