Чому все більше бізнесів віддають менеджмент своїх будівель на аутсорс?

17.12.2024
Чому все більше бізнесів віддають менеджмент своїх будівель на аутсорс?

Наразі від ефективності керування нерухомістю буквально залежить успіх кожного бізнесу. Згідно з дослідженнями, утримання приміщень є другою за величиною статтею витрат для більшості компаній. При цьому ефективний менеджмент простору може скоротити їх до 30%, а впровадження сучасних технологій моніторингу енергоспоживання дозволяє заощадити до 20% на електроенергії. 

Саме тому все більше компаній звертаються до послуг Facility Management – комплексного обслуговування об’єктів нерухомості, яке охоплює всі аспекти експлуатації будівлі: від технічного нагляду, ремонту та прибирання до охорони і комунальних послуг. Це дозволяє власникам бізнесу зосередитися на основній діяльності, віддавши операційні питання на аутсорс.

У світі все більше зростає попит на ці послуги. За прогнозами Fortune Business Insights, обсяг ринку Facility Management збільшиться з $1,3 трлн у 2024 році до $2,28 трлн до 2032 року, показуючи середньорічний темп зростання 8,2%. Це зумовлено зростаючою урбанізацією та розвитком інфраструктури. Також значну роль відіграє загальносвітовий тренд на енергоефективність та екологічність будівель, разом із необхідністю оптимізації операційних витрат.

Alterra_Facility

Як працює професійний Facility Management на практиці

Показовими у галузі Facility Management є кейси компанії Robertson у Великобританії. Один із них – це комплексна програма із декарбонізації для освітніх закладів. Наприклад, школі Ladybridge High School компанія Robertson допомогла скоротити викиди CO2 на 268 тонн та заощадити 38 000 фунтів щорічно, суттєво наблизивши заклад до цілей вуглецевої нейтральності.

Цього вдалося досягти, зокрема, завдяки встановленню бівалентної системи з тепловим насосом з повітряним джерелом, що працює разом з наявними газовими котлами. Також компанія впровадила інші енергоефективні заходи: утеплила горище, встановила рекуператори тепла та сонячні панелі тощо. Старі флуоресцентні лампи у школі замінили на енергоефективні світлодіодні з розумною системою керування, яка автоматично регулює яскравість залежно від природного освітлення.

В Україні розвиток сфери Facility Management теж набирає обертів, і, відповідно, все більше бізнесів віддають менеджмент своїх будівель на аутсорс. Одним із успішних прикладів є девелоперська компанія Alterra Group, яка має у своєму портфоліо низку показових проєктів з Facility Management. Зокрема:

  • Бізнес-центри Palo Alto і Palo Alto 2

Раніше довгий час будівля, де зараз розміщено офісний центр Palo Alto, була занедбаною. Але Alterra Group провела реновацію об’єкту, відтак перетворивши його на сучасний київський бізнес-центр класу B з нульовою вакантністю. Успіх цього проєкту спонукав його розширення – поруч розташована занедбана пожежна частина також отримала нове життя як друга черга бізнес-центру. А завдяки впровадженню послуги Alterra Facility всі приміщення швидко заповнились орендарями – провідними IT-компаніями. 

Palo_Alto

  • Логістичний центр PORT

У сегменті складської нерухомості показовим є логістичний центр у Львівській області площею 77,000 м². За пів року комплекс досяг нульової вакантності та встановив найвищу орендну ставку в регіоні – $7/кв.м. У середньому щомісяця нові клієнти підписують угоди на +4200 кв. м. Такого результату вдалося досягти завдяки створенню комплексної інфраструктури: тут облаштували озеро із зеленою зоною, заклад харчування, супермаркет та аптеку. Також для працівників обладнали зони відпочинку та достатню кількість паркомісць як для вантажного, так і для легкового транспорту. 

Безпеку забезпечують внутрішня та зовнішня охорона, системи відеонагляду та сигналізації. Окремою перевагою цього центру стала можливість для клієнтів контролювати приміщення дистанційно – через застосунок Resident. Там вони можуть оплачувати комунальні послуги, подавати показники лічильників, залишати заявки на ремонт та інше. PORT став першим об’єктом Alterra Group, де резиденти отримали доступ до такого застосунку.

PORT_Lviv

Які переваги отримує бізнес від професійного обслуговування нерухомості

Що включає послуга Facility Management?

  • Технічне обслуговування інженерних мереж;
  • постійний контроль стану приміщень;
  • ремонт у разі потреби;
  • комплексне управління комунальними послугами;
  • регулярний клінінг (як щоденне прибирання, так і роботи з дезінфекції за потреби);
  • ландшафтний сервіс;
  • фізична охорона об’єкту;
  • системи контролю доступу;
  • відеонагляд;
  • протипожежний захист;
  • нагляд за ефективним використанням енергоносіїв та простору загалом.

При цьому бізнес отримує такі переваги:

  • Збільшує свою операційну ефективність

Facility Management суттєво знижує витрати на утримання будівель. Наприклад, регулярне обслуговування обладнання запобігає дороговартісним ремонтам. Також оптимізації витрат можуть сприяти правильне планування приміщень, сортування відходів та інші заходи. 

  • Стає більш енергоефективним та сталим

Впровадження сучасних систем енергоменеджменту дозволяє суттєво знизити споживання ресурсів. Цього можна досягти завдяки постійному моніторингу споживання, оптимізації роботи інженерних систем та впровадженню енергоощадних технологій. 

Наприклад, заміна старих світильників на більш енергоефективні аналоги, як-от LED-лампи, можуть зменшити енергоспоживання до 70%. 

  • Оптимізує фінансові показники

По-перше, з послугою Facility Management оптимізується використання площ, що підвищує дохід з квадратного метра. По-друге, ефективне технічне обслуговування запобігає дороговартісним ремонтам. По-третє, централізовані закупівлі та довгострокові контракти з підрядниками дозволяють отримати кращі ціни на послуги. Відтак, бізнес може зекономити.

  • Збільшує вартість нерухомості

Якісний Facility Management не лише підтримує, але й підвищує капіталізацію нерухомості. Адже професійне обслуговування забезпечує належний технічний стан будівлі, своєчасні оновлення та модернізацію, що робить об’єкт привабливішим для орендарів та інвесторів. Відтак, зменшує вакантність об’єкта до мінімуму. 

  • Підвищує комфорт користувачів

Facility Management відіграє велику роль у створенні комфортного середовища для користувачів будівлі. Дослідження показують, що, наприклад, правильно налаштовані системи вентиляції та кондиціонування підвищують продуктивність працівників на 8-11%. А ергономічні меблі та зручне планування простору зменшують втому.

Згідно з дослідженням Gallup, люди, що працюють в некомфортних умовах, у 2,5 рази частіше звільняються. Тому так важливо забезпечити ефективний Facility Management для свого бізнесу.

Facility_Management

Тож в умовах зростання конкуренції на ринку нерухомості та підвищених вимог до якості робочих приміщень, професійний Facility Management став критично важливим для успішного ведення бізнесу. Це підтверджується тим, що понад 50% управління об’єктами в Європі, на Близькому Сході та в Північній Америці передано на аутсорс Такий підхід дозволяє компаніям сконцентруватися на своїй основній діяльності, оптимізувати витрати на утримання нерухомості та максимізувати прибуток від неї.

дізнавайтеся про нові події вчасно

Залиште вашу електронну адресу, і ми будемо присилати вам новини у сфері будівництва

We define that language you'r browser is -